Tjenna! Vad är det för replikeringstyp? Normalt används det konto som SQL Server Agent kör som för att logga in. Om du kör Mergereplication måste distributören finnas upplagd på subscribern, i sysservers. Annars kommer den själv att försöka lägga in den första gången, och det har den kanske inte rättighet till? det är en snapshot-replikering. Det kan du kolla i EM, högerklicka SQL Server Agent under Management och kolla i properties på startup account. Det ska definitivt inte vara local system account. Japp, så har jag fattat det (har aldrig kört det själv) och ja, det kan bli lite knivigt. kollade vilket konto det var och det var en administrator i domänet (alltså inte local system account).replikering
Har lite problem med replikering. Det går bra mellan servrar i samma nätverk, men när jag försöker med en extern server så får jag meddelandet:
The process could not connect to Subscriber...
Det verkar alltså vara någon rättighetshetspryl, men jag vet inte var jag skall leta...
Den externa servern är utanför brandväggen men är ju ändå registrerad i enterprise managern. Används de inloggningsuppgifterna eller måste jag ange dem någon annan stans?
Tacksam för hjälp!
/PeterSv: replikering
Sv: replikering
Hur vet jag vilket konto som kör agenten? Används det kontot till att både hämta snapshotet och logga in på den externa servern? (det kan ju bli lite knivigt...)Sv: replikering
Sv: replikering
Någon som har några tips?