Hade en halvt fungerande lösning tidigare men dess begränsningar börjar kännas av... Har gjort en sådan lösning i VB för rätt länge sedan. Jag arbetade efter principen att bygga upp en SQL-sträng stegvis beroende på vilka villkor (WHERE-delen) och fält (SELECT-delen) man valt. Mitt gränssnitt var dock inte helt 100% eftersom det kan vara svårt att veta prioriteringsordningen om användaren använt både AND och OR.En sökfunktion där jag inte finner någon lösning, någon med idé'er?
Ungefär på detta sätt är det tänkt att det ska fungera:
1. Fyll i en sökruta(textbox) för den kolumnen i datagriden
2. Välj sökkriterie i en dropdownlist (tex börjar med, innehåller, innehåller inte)
3. Fyll eventuellt i en sökruta till för en annan kolumn med sökkriterie till den.
4. När man sedan trycker på sök så ska sökningen(filtreringen) utföras efter sökkriterier och sökord i alla sökrutor tillsammans. Det ska fungera ungefär som Excels sökfunktioner, med en sökruta för varje kolumn där man kan välja ett sökkriterie per sökruta.
Någon som har något tips eller någon länk till bra material?Sv: En sökfunktion där jag inte finner någon lösning, någon med idé'er?
/Janne