Hej! Måste du inte stänga av anonymous access för att få detta att funka? Jag är osäker!? Databasen ligger på en maskin med windows 2000 server installerat. Tidigare har det använts en Access databas, på en annan windows 2000 server. Då har det fungerat utan problem att få fram användarnamnet via Request.ServerVariables("AUTH_USER"). Då har du säkert fått en automatisk validering mellan datorerna. Den får du inte när du loggar in mot SQL Server. Det var den inställningen som behövdes ändras! Kanon, tackar så mycket för hjälpen...!Request.ServerVariables("AUTH_USER")
Jag har en webapplikation på ett intranät. Via denna webapplikation kan man hämta data ur en sql-databas. Jag vill logga alla användare som söker efter data i databasen. Alla användare som kommer att använda webapplikationen på intranätet har loggat in via Windowsinloggning till nätverket. Jag tänkte använda servervaribeln: Request.ServerVariables("AUTH_USER") och koppla den till en variabel för att logga användarnamnet.
<%
Dim strUserId
strUserId = Request.ServerVariables("AUTH_USER")
%>
Detta fungera inte, variabeln blir tom.
Har även testat: Request.ServerVariables("REMOTE_USER") och Request.ServerVariables("LOGON_USER") utan resultat.
Tacksam för hjälp / RogerSv: Request.ServerVariables("AUTH_USER")
/mickeSv:Request.ServerVariables("AUTH_USER")
/RogerSv: Request.ServerVariables("AUTH_USER")
Testa att stänga av IIS:ens Anonymous Access och se om det funkar.
/mickeSv:Request.ServerVariables("AUTH_USER")
MVH / Roger