Hej! Har tyvärr ingen erfarenhet av att skapa/arbeta med MySql-serverdelen i Windows så några bra tips på administration kan jag inte ge, men jag har använt mig av den MySql-connector som finns på deras sida http://dev.mysql.com/downloads/connector/net/1.0.html för att ansluta till databaser. Fungerar utan några större problem, generellt sett är väl en destinerad connector effektivare än att köra genom ODBC som man också kan använda. Det blir nog fler relevanta svar om du frågar i MySQL forumet istället för i Microsoft SQL Server forumet ;)mysql server och .NET
Jag har precis installerat mysql server 4 på min burk för att kunna skapa databaser som jag sen ska använda i olika ASP.NET-applikationer. Nu är jag totalt grön på hur man administrerar databaser så då behöver jag lite hjälp!
Jag vill ju kunna skapa en databas i en applikation så att den ligger i applikationens mapp. Hur gör jag då och hur vet servern om att den ligger där?
Jag vet hur sql fungerar och kan använda mig av sqlserverns command client för att skapa databaser. Men jag skulle behöva lite grundläggande tips.
Sedan när väl databasen ligger i "localhost" så hur ansluter jag bäst ifrån .NET?Sv: mysql server och .NET
Sv:mysql server och .NET
/micke