Hallåj! Hallå! Lol, nu tror jag att jag är riktigt dum :P Av någon (hittills) okänd anledning så har jag suttit å skrivit över alla ändringar hela tiden :P Känner mig lite dum nu :)MSSQL 2005: Stored Procedure, exekveras olika..?
Har ett jätteknepigt problem som jag inte hittar någon information om alls någonstans...
Jag har skapat två stycken stored procedure, fast inte samtidigt, jag hade samma problem på båda...
Något åt det här hållet har båda sett ut, fast den första använde bara inparametrar, dvs. behövde ingen select, och gjorde en insert istället för en delete. Den första struntade jag i eftersom jag inte orkade bråka en massa.
SET ANSI_NULLS ON
GO
SET QUOTED_IDENTIFIER ON
GO
-- =============================================
-- Author: <Author,,Name>
-- Create date: <Create Date,,>
-- Description: <Description,,>
-- =============================================
alter PROCEDURE dbo.DeleteForum
-- Add the parameters for the stored procedure here
@id int
AS
BEGIN
-- SET NOCOUNT ON added to prevent extra result sets from
-- interfering with SELECT statements.
SET NOCOUNT ON;
declare @pid int
declare @do int
begin transaction
select @pid = ltForum.parentId, @do = ltForum.displayOrder from ltForum where [id] = @id and deleted=0
if(not @pid is null)
begin
update ltForum set deleted=1 where [id] = @id
update ltForum set displayOrder=(displayOrder-1) where parentid=@pid and displayOrder>@do and deleted = 0
update ltForum set name=N'hest' where parentid=@pid and displayOrder>@do and deleted = 0
update ltForum set displayOrder=(displayOrder-1)
end
commit transaction
END
GO
De två sista update-satserna är bara för felsökning.
Den första update:n är som att den inte körs alls. Den andra körs, det ser man. Den tredje är också som att den inte körs. Inserten/deleten körs dock i allra högsta grad.
Observera att om jag anropar min proc direkt via enterprise manager, eller ifrån vs.net, så fungerar det..? Men jag får inga felmess eller något sådant. Jag begriper ärligt talat ingenting? :/
Någon som har någon idé alls?
Sv: MSSQL 2005: Stored Procedure, exekveras olika..?
Någon som har någon idé? Nu har jag strulat för att försöka få igång debuggningen, men det vill sig inte det heller. Känns som att jag inte kommer någonstans på det här :/ Begriper inte vad som kan vara fel alls :/Sv:MSSQL 2005: Stored Procedure, exekveras olika..?