Hej Nope, ingen brandvägg på W2K och jag har stängt ner min ZoneAlarm på WinXP för säkerhets (det var ju riktigt fyndigt :-) skull. HejRegistrera SQL-Server Developer Edition
Har följande konfigurering på mitt nätverk hemma
1 PC med WinXP och SQL-Server 2000 SP 3
1 PC med W2K och SQL-Server 2000 SP 3
Jag försöker registrera W2K/SQL-Servern från min WinXP maskin så att jag kan komma åt W2K servern därifrån men det fungerar inte.
När jag kör Wizarden hittar den min W2K installerade SQL-Server men när jag kommer till sista bilden och försöker koppla upp sig så får jag time out.
Bägge SQL-Server instanserna andvänder SQL-Server authentication, Named pipes & TCPIP, de körs under system account med uppstart samtidigt som OS'et startar.
Datorerna är med på nätet, jag kan pinga, FTP'a mm till min min W2K och tvärt om, jag har ingen domän konfigurerad.
Någon som har någon idé?
/B#Sv:Registrera SQL-Server Developer Edition
/B#Sv: Registrera SQL-Server Developer Edition
Jag har försökt att registrera med SQL-server användare sa men det funkar inte, la upp en ny användare på servern som jag sedan la till i SQL servern och som jag ansluter med från datorn jag sitter vid.
Nu funkar det, orkar inte gräva ytterligare i det men man skall absolut jobba med Windows användare och verifiering.
/B#