Jag har VS2003 och VS2005 installerade. Tror inte att det finns någon för sql 2005 till .net 1.1. Den som finns är ju för .net 2.0. Skulle tro att du kan klarar dig med att köra mssql 2000-connectorn, tror att mssql 2005 är bakåtkompatibel nämligen. Tack för svaret. Det börjar så smått att fungera men... Tror att det är så i mssql 2000, vilket är den connector som du använder, i mssql 2005 har jag för mig att den begränsningen inte finns längre.. Kan dock ha fel, är inte hundra alls Nja, jag har samma problem i .net 2.0 (VS2005).ADO.NET Connector VB.NET 2003
Installerade SQL-Server 2005 för att konvertera några projekt till denna (var tidigare FireBird SQL).
Projekten i VS2005 var inga problem.
Jag hittar ingen ADO.NET Connector i VS2003 för SQL-Server 2005, finns det ?
Vilken referens saknas i så fall ?
Finns den så är den inte installerad i GAC för VS2003 verkar det som.
Detta är antagligen enkelt men jag ser inte skogen för bara träd.Sv: ADO.NET Connector VB.NET 2003
Sv:ADO.NET Connector VB.NET 2003
Är det ns System.Data.SQLClient som är 2000-connectorn ?
.net 1.1 applikationerna skall så småningom flyttas till 2.0 (eller 3.0) men i nuläget måste vi snabbt få till det att köra mot mssql2005. Sv: ADO.NET Connector VB.NET 2003
kan man bara ha en DataReader öppen i en Connection ?
Exception uppstår enl: Message "Det finns redan en öppen DataReader som har associerats med den här anslutningen. Den måste stängas först."
I FireBird hade jag flera öppna samtidigt för att lösa vissa saker. Det går naturligvis att göra om ifal det verkligen är så att bara en kan vara öppen.Sv:ADO.NET Connector VB.NET 2003
Sv: ADO.NET Connector VB.NET 2003
Nåja, det är väl bara att ta tag i.
Tack för dina svar.
[Edit]
Hittade något som heter MARS, MultipleActiveResultSets. Är tydligen (som du förmodade) nytt i 2.0 och inte aktivt som default.
MultipleActiveResultSets=True i connectionsträngen löste det i 2.0 men för 1.1 finns inget hopp tydligen.
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/h32h3abf.aspx