Hej!SQL IIS 6.0
Jag har precis installerat SQL server 2005 på min server. Docka har jag problem. Jag använder VS 2005 och skriver i. och där skapar ja en koppling till databasen och genom programmet går allt jätte bra. Men när jag skall gå in via min webbserver får jag ett fel
följande fel:
Serverfel i tillämpningsprogrammet /.
--------------------------------------------------------------------------------
Det gick inte att hitta den typ som anges med egenskapen TypeName för ObjectDataSource ObjectDataSource1.
Beskrivning: Ett undantag som inte kunde hanteras uppstod när den aktuella webbegäran kördes. Mer information om felet och var i koden det uppstod finns i stackspårningen.
Undantagsinformation: System.InvalidOperationException: Det gick inte att hitta den typ som anges med egenskapen TypeName för ObjectDataSource ObjectDataSource1.
Källfel:
Ett undantag som inte hanteras genererades vid körningen av den aktuella webbegäran. Information om undantagets ursprung och plats kan identifieras med undantagsstackspårningen nedan.
Stackspårning:
[InvalidOperationException: Det gick inte att hitta den typ som anges med egenskapen TypeName för ObjectDataSource ObjectDataSource1.]
System.Web.UI.WebControls.ObjectDataSourceView.GetType(String typeName) +1259495
System.Web.UI.WebControls.ObjectDataSourceView.ExecuteSelect(DataSourceSelectArguments arguments) +1936
System.Web.UI.WebControls.ListControl.OnDataBinding(EventArgs e) +92
System.Web.UI.WebControls.ListControl.PerformSelect() +31
System.Web.UI.WebControls.BaseDataBoundControl.DataBind() +70
System.Web.UI.WebControls.BaseDataBoundControl.EnsureDataBound() +82
System.Web.UI.WebControls.ListControl.OnPreRender(EventArgs e) +26
System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +77
System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +161
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1360
--------------------------------------------------------------------------------
Versionsinformation: Microsoft .NET Framework-version:2.0.50727.42; ASP.NET-version:2.0.50727.42
Någon som vet vad detta kan vara?