Har följande SP: Testat den och den funkar inte som den ska, det verkar inte som att den inte "använder" % tecknen för resultatet blir endast rätt när jag anger exakt det som står i rubrik Fältet. Du bör ha @SokText varchar(50) t.ex. Löste det genom att sätta om den till nvarchar vilket ju är logiskt då den nu enbart allokerar den sträng som jag ger den och inte massa "blanks":)Problem med Like i stored procedure!
ALTER PROCEDURE SearchResult
@SokText char,
@KategoriID int,
@RegionID int,
@AnnonsTyp int
AS
BEGIN
SELECT TOP(300) AID
FROM Annons
WHERE KategoriID = @KategoriID and RegionID = @RegionID and AnnonsTyp = @AnnonsTyp and Rubrik LIKE '%@SokText%'
Men den ger inga träffar när jag kör den trots att data finns i tabellen som matchar sökkriterierna. Om jag byter ut LIKE till: LIKE '%1%' så fungerar det, dvs jag hårdkodar siffran istället för att hämta den, i vaiabeln vad kan detta bero på?Sv:Problem med Like i stored procedure!
Dvs om det står 12345 i Rubrik fältet och anger 3 i SokText variabeln så returneras inte den posten.Sv: Problem med Like i stored procedure!
och att fältet är definierat som varchar i databasen.Sv:Problem med Like i stored procedure!