jag har en databas på en server (active24), jag ska nu flytta därifrån och har problem med att kopiera eller flytta databasen. Hur ska jag göra? Jag har försökt med Attach ta backup utan att lyckas. Problemet med det är att jag inte vet var mdf och ldf filerna ligger på disken. En gissning (kommer inte ihåg exakt) Jag kommer inte åt det på servern. det enda är nog att be dom kopiera den och maila den til lmej, men dt tar väl 15 veckor som allt annat hos dom:(. Borde gå att exportera datat, scrripta databasen, köra scriptet på den nya servern och slutligen importera datat där. Nu vet jag inte vilket verktyg du använder för att ansluta till SQL Servern. Om du kör Mangement Studio gör su såhär: Tjena Johan, jag kör Mangement Studio, jag ska prova detta under dagen. Jag var tvungen att prova det med en gång och det gick fint att exportera den direkt till det nya hotellet. Men jag fick inte med mig de lagrade procedurerna och sånt. Finns det något sätt att få det på? Du måste scripta de bitarna (enligt mitt tidigare inlägg). Det funkade fint, det var jag som var trög och inte fattade först. Tackar för hjälpen:)Kopiera eller flytta en databas?
Sv:Kopiera eller flytta en databas?
Sv: Kopiera eller flytta en databas?
C:, D: eller E: eller något annat Sedan Program (Program Files om engelskt)Microsoft SQL Server\MSSQL1\Data
/HåkanSv:Kopiera eller flytta en databas?
/JohanSv: Kopiera eller flytta en databas?
- Högerklicka på databasen och välj Task > Export data...Wizarden är sedan ganska beskrivande.
- Högerklicka på databasen och välj Script Database as > CREATE To Sedan kan du spara den som fil eller i ett nytt fönster.
- Anslut till den nya servern, öppna/klistra in resultatet från steg 2 och kör.
- Gör på samma sätt som exporten, men välj importera istället.
/JohanSv:Kopiera eller flytta en databas?
Sv:Kopiera eller flytta en databas?
/JohanSv: Kopiera eller flytta en databas?