Jag provar lite saker med vwd 2005 och nu provar jag log in funktionen, jag har gjort några exempel nu och för varje projekt jag startar så växer databasfilen bara, just nu är den 12mb vid start (fast det är en ny fil i ny mapp). Nu har jag inte jobbat med express-varianten, men din databas består inte bara av data som du lägger in. tja, delförklaring kan det vara. Ja tror den första filen blev ca 2 MB, sedan 4 sedan 6 osv...sql databas 12 MB vid start, varför?
I mitt huvud så borde databasfilen börja från början varje gång, men det verkar som att allt gammalt hänger med även fast det skapas en ny .mdf fil.
Det är vwd som skapar databasen, så jag har tyvärr inte grepp om hur det går till, men en log in funktion i asp.net med 2 användare kan inte ta upp 12 MB.
Jag har ms sql server 2005 express installerad och visual web developer 2005 express.
Har någon några bra teorier om hur jag ska få en "ny och ren" .mdf varje gång?Sv: sql databas 12 MB vid start, varför?
Det finns en massa metadata som används internt av databasen. Metadata tar förstås plats. Det kan var en delförklaring.Sv:sql databas 12 MB vid start, varför?
Den lagrar just nu
användarnamn
lösenord
e-post
lösenfråga
lösensvar
för 1 användare. -> 12 MB
Är det något jag inte förstår med mssql och hur de funkar?
Vad jag förstår när man använder de på billiga webhotell så delar man en databas med andra, gör den så lokalt också så den bara har en fil som den vill lagra allt i även om det i mina ögon ska vara en ny databas?
jag kan väl konstatera att mssql är lite abstrakt för mig just nu.
jag är bara van med Accessdatabaser som känns behändligare, 1 fil, 1 databas.