Hej, Inte säkert, testa nåt så enkelt som att radera den och skapa om den så den ägs av dbo och se om det fungerar... Det är jobbigt i längden att ha objekt som ägs av olika användare .. Could not find stored procedure
Jag har två connection-strängar till samma databas i web.config i en .Net-sajt och i alla fall den första vet jag fungerar:
<add key="dsnSajtnamn" value="Server=server;Database=databas;User ID=anvandarid;Password=losenord" />
...
<add key="DatabaseConnectionString_Sajtnamn_Extended" value="Provider=SQLOLEDB;Password=losenord;Persist Security Info=True;User ID=anvandarid;Initial Catalog=databas;Data Source=server" />
Den andra verkar också funka (och det borde den ju göra eftersom det är samma user och pw), MEN jag får ett fel när jag debuggar koden som ropar på den andra - "Could not find stored procedure 'sajtnamn_CheckMemberData'." Har kollat och proceduren ska finnas där och den har rätt namn...
Kan det ha med rättigheter på själva proceduren att göra? Användaren anvandarid är dbowner... Proceduren heter inte dbo.* utan sajtnamnAnvandare.*, kan det påverka? dbo borde väl kunna köra alla procedurer?
Känns som om jag har misst nåt här, nån som har nån idé?
Tack på förhand!Sv: Could not find stored procedure
Du kan köra procedurer som sätter om ägaren sp_changeowner tror jag den heter..