Jag har en SP som ska returnera id efter jag ahr lagt till en post, det funkar fint när jag kör SP i Management Studio men inte när jag kör applikationen på webben, då returneras -1. Det är väl det som returneras när insättningen gått bra? Jag har anget "set nocount on" i SP. Någon som vet hur jag ska få ut id? Jag har inte en aning om var felet ligger, därför är det svårt att visa nån kod. Visa din SP, om det är den som returnerar fel värde borde det vara där felet ligger. Jag äterkommer med SP snart, jag har blivit tvungen att bygga om den då jag har gjort ännu en tankevurpa:( Här kommer SP. Problemet är som sagt att den returnerar -1 när jag kör den i applikationen, kör jag den i Mangement Studio så returnerar den rätt värde.Returnera ID
Sv: Returnera ID
/JohanSv:Returnera ID
Sv: Returnera ID
<code>
ALTER proc [IsellItAdmin].[addAdvertise]
@typeOfCustomerID int,
@lanID int,
@categoryID int,
@typeOfAdvertiseID int,
@subCategoryID int,
@name varchar(50),
@mail varchar(150),
@phone varchar(20),
@cellPhone varchar(20),
@zipCode varchar(6),
@header varchar(100),
@text text,
@price money,
@link varchar(150) = null,
@password varchar(20)
as
set nocount on
declare @errMess varchar(100)
declare @returnID int
begin try
insert into Advertises(typeOfCustomerID, lanID, categoryID, typeOfAdvertiseID, subCategoryID, [name], mail, phone, cellPhone, zipCode, header, [text], price, link,
isApprovedByUser, isApproved, isPayed, password, inDate)
values(@typeOfCustomerID, @lanID, @categoryID, @typeOfAdvertiseID, @subCategoryID, @name, @mail, @phone, @cellPhone, @zipCode, @header, @text,
@price, @link, 'False', 'False', 'False', @password, getdate())
set @returnID = @@identity
select @returnID
return @returnID
if(@@rowcount <> 1)
begin
set @errMess = 'Det gick inte att lägga in annonsen, var god försök igen.'
raiserror(@errMess, 16, 1)
end
end try
begin catch
raiserror(@errMess, 16, 1)
rollback tran