Jag behöver synca över senaste ändringarna ifrån några tabeller i SPCS Admin databas (FoxPro) till en MSSQL databas. Hur gör jag det snabbast och smidigast? Ena tabellen i SPCS är på ca 10k poster. Och jag vet ju inte vilken post som har ändrats. Vad jag vet så kan man väl inte se när någon post senast uppdaterades eller? Rakt från höften skulle jag säga:Kopiera data från en databas till en annan snabbast?
Problemet är att jag behöver ha över ändringen så fort som möjligt från SPCS till MSSQL databasen.
Det enda jag kommer på är att göra en fråga som hämtar alla 10k poster från spcs och sen en fråga för varje post som uppdaterar i min databas. Men det känns otroligt slött! Framförallt om man skulle vilja göra det en gång i minuten.
Vad finns det mer för alternativ att synca över datan på? Skulle ju helst vilja att det körs i SQL-servern automatiskt på något sätt och inte ha ett fristående program som kollar emellan databaserna.
Någon med ideer?Sv: Kopiera data från en databas till en annan snabbast?
Sätt upp en linked server
Skapa ett jobb i din MSSQL-db som synkroniserar varje minut.
10k är inte så mycket, om du undviker en cursor så kan du fixa en snabb fråga som tar ut diffande rader.
Alt 2: Du skulle kunna införa en timestamp-motsvarighet i FoxPro-tabellen, förutsatt att SPCS inte störtkraschar då har du löst halva problemet =)