Hej, Självklart finns det hjälpmedel för detta, SSIS kan göra mycket. Är det en engångsgrej finns IMport and Export wizard. Frågan är lite otydlig, därför blir svaret allmänt. Tack för ditt svar, Ja, Import/Export Wizard i SQL 2005 kan göra detta. Finns motsvarande verktyg i SQL 2000 som möjligen är lite sämre, men kan användas.configurera databas och data innan restore
jag håller restora en Access databas till en SQL Server 2005. databasen är stor och vissa kolumner måste tas bort innan flytten.
min fråga är, med hjälp av nån av de tjänsterna som redan finns i sql server (SSIS, SSRS, SSAS) går det att fixa till en databas (tabellerna även själva datat)? eller man själv måste göra ett verktyg (win form eller web form) för att fixa det?
tack för hjälpen. Sv: configurera databas och data innan restore
Sv:configurera databas och data innan restore
Det är så att det finns en Access Application som innehåller massor med tabeller och Query. Nu vill jag importera den till SQL Server 2005 i stället. men vissa tabeller inte är aktuella längre och vissa kolumner av vissa tabeller måste ändras (el. läggs till el. tas bort) och alla frågor måste bli Store Procedure.
frågan är, finns det något verktyg som laddar upp hela databasen (eller en del av det) och man väljer t.ex. en tabell i taget (el en fråga i taget) och gör sina ändringar och sedan när man är klar importerar datat oxå. ??
tack igenSv: configurera databas och data innan restore
Högerklicka på den databas i SQL 2005, välj tasks>Import Data. Sedan kan du välja datakälla och göra vissa anpassningar.