Hej, Har du kollat så att du faktiskt har tillgång till Session i det eventet. Kan bli knas om du inte har det eller skapar en ny session med nytt ID pga att den gamla sessionen redan dött. Tror iofs att du har rätt att den är tillgänglig, men kolla för säkerhets skull. Hjälp med global.asa
Jag har ett problem i global.asa som jag inte får att funka.
Jag vill att när besökaren stänger webbläsaren så ska temporära kundvagnen rensas med besökarens påbörjade handling (om ett köp har gjorts, då raderas det automatiskt).
Jag vet att global.asa inte är 100% tillförlitlig men det här funkar inte en endaste gång.
Filen ligger i wwwroot på webbhotellet och den läses (har provat att få felmeddelanden och det har jag fått).
Så här ser koden ut:
<scrip t LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
Sub Session_OnEnd()
Dim connString, objConn, strSQL
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connString = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=xxxxxxxx; DATABASE=xxxxxxxxxx; USER=xxxxxxxxxx; PASSWORD=xxxxxxxxxxx; OPTION=3;"
objConn.Open connString
strSQL = "DELETE FROM tblTempOrder WHERE SessionID = '" & Session.SessionID & "'"
objConn.Execute strSQL
strSQL = "DELETE FROM tblTempKunder WHERE SessionID = '" & Session.SessionID & "'"
objConn.Execute strSQL
strSQL = "DELETE FROM tblSession WHERE SessionID = '" & Session.SessionID & "'"
objConn.Execute strSQL
objConn.Close
Set objConn = Nothing
End Sub
</SCRIPT>Sv: Hjälp med global.asa
Vad får du för fel? Den tas helt enkelt inte bort ur databasen, eller får du faktiska fel? Kom ihåg att Session End inte är när webläsaren stängs utan när sessionen dör. Typiskt 20 minuter efter sista request...