Hej För att läsa in data till tabellen. För övrigt så behöver WHERE utrycket modifieras lite. HejSP - läsa från en tabell och skriva i en annan
Jag är ganska färsk på SP och lagom på SQL. Jag har två tabeller, en som det kommer in data i från en Oracle databas. Jag vill sedan ha ut vissa av raderna från den tabellen till en ny tabell.
Två tabeller
Kontraktimport och objektimport
Jag vill läsa över rader från kontraktimport till objektimport med en SP och urvalet från kontraktimport är:
WHERE (kontraktimport.kontraktstidtom >= GETDATE() OR kontraktimport.kontraktstidtom = 1900 - 01 - 01) AND (kontraktimport.kontraktstidfrom <= GETDATE())
Så frågan är ju jag ska skriva min SP. Får fasen inte till det. Just nu går det via en hemsida men den hinner inte med allt timeout så läsningen går inte färdigt. Så tänkte att anropa en SP måste vara smidigare.
Tacksam för svar!
Nisse Pettersson
Sv: SP - läsa från en tabell och skriva i en annan
<code>
INSERT INTO objektimport (a, b, c)
SELECT a, b, c
FROM Kontraktimport
WHERE (Kontraktimport.kontraktstidtom >= GETDATE()
OR Kontraktimport.kontraktstidtom = '1900-01-01')
AND (Kontraktimport.kontraktstidfrom <= GETDATE());
</code>
Kolumnlistan (a, b, c) får du själv justera så den stämmer överens med dina tabeller.
Om tabellerna stämmer helt överens med kolumnerna, och du hämtar data från alla kolumnerna i Kontraktimport, kan du strunta i den.Sv: SP - läsa från en tabell och skriva i en annan
Vad är dina kriterier för hämtningen av data till importen?Sv:SP - läsa från en tabell och skriva i en annan
Jag har löst mitt problem, just nu kommer jag inte åt den servern. Ska posta lösningen så någon annan kanske blir glad.Sv:SP - läsa från en tabell och skriva i en annan
UPDATE objektimport
SET kundid = kontraktimport.kundid, kontrfrom = kontraktimport.kontraktstidfrom, kontrtom = kontraktimport.kontraktstidtom,
uppsdatum = kontraktimport.uppsagtdatum, avflyttndatum = kontraktimport.avflyttndatum, uthyrbardatum = kontraktimport.uthyrbardatum
FROM kontraktimport INNER JOIN
objektimport ON objektimport.objektsnummer = kontraktimport.objektsnummer AND objektimport.hyresgast <> 'vakant'
WHERE (kontraktimport.kontraktstidtom >= GETDATE() OR
kontraktimport.kontraktstidtom = '1900-01-01') AND (kontraktimport.kontraktstidfrom <= GETDATE())
Är det jag kör med och det fungerar utmärkt.