Om jag kör 'select * from bar' så får jag resultatet: Intressant att du ställer frågan. Jag skapar en fil från en lagrad procedur Det skulle du skrivit direkt. ;-) Det fungerade alldeles strålande!Slippa kolumnnamn samt ----------- vid exekvering av select-sats
foo bar baz
--------------------
bla 1 4
bla 3 4
foo 6 6
(3 row(s) affected)
använder jag 'SET NOCOUNT ON; select * from bar' slipper jag ju (3 row(s) affected)
Jag vill även slippa:
foo bar baz
--------------------
Finns det någon fiffig grej liknande Set nocount on för detta?
Det går ju att stänga av i query analyzer eller vad den nu heter nuför tiden. men jag vill göra det i t-sql
funkar det?
Tack på förhand
sql 2005 använder jagSv: Slippa kolumnnamn samt ----------- vid exekvering av select-sats
Har själv ställt den för länge sedan, och nej det går inte (tills annat sägs).
Ska du exportera till en fil, så kan du göra det.Sv:Slippa kolumnnamn samt ----------- vid exekvering av select-sats
liknande detta:
<code>
Set @command = '''sqlcmd -dBilaga -o '+@outputpath+' -Q"'+@query+'"'''
Set @shell = 'master.dbo.xp_cmdshell '+@command
EXEC (@shell)
</code>
och i just detta fall ska den skapa en adressfil som bara ska innehålla just adresser och inget "skräp" för då kan dom inte läsa in det.
Just nu så skapar jag filen och sedan när det är klart så öppnar jag filen och raderar dom två första raderna, detta är i sig inget större problem men filerna kan vara över 100Meg och det tar onödig kraft om man kan göra det direkt.Sv: Slippa kolumnnamn samt ----------- vid exekvering av select-sats
Gör såhär.
<code>
Set @command = '''sqlcmd -dBilaga -o '+@outputpath+' -Q"'+@query+'" -h-1'''
Set @shell = 'master.dbo.xp_cmdshell '+@command
EXEC (@shell)
</code>Sv:Slippa kolumnnamn samt ----------- vid exekvering av select-sats
Tack för hjälpen!