Konfigurering av IIS
jag har laddat ner ett program som heter TaskMerlin (http://www.taskmerlin.com/). det är tänkt att man skall ha programmets databas på ett ställe och sen kan användarna uppdatera den. därför vill jag använda mig av Microsoft Remote Data Service (RDS).
jag har lagt databasfilen i mappen C:\inetpub\wwwroot\db.tmdb på dator 1, som är uppkopplad mot Internet. den kör jag som server.
sen har jag tagit en annan dator (som också är uppkopplad mot Internet) och startar programmet. den kör jag som client. då är det tänkt att programmet skall hitta databasen. men det funkar inte. jag får följande felmeddelande. verkar vara något fel IIS.
FRÅGA 1: jag öppnar IIS, tittar under Anslutningar och klickar på Default Web Site. sen klickar jag på Grundinställningar under Åtgärder. då får jag upp en ruta som heter Redigera webbplats. klickar jag på testinställningar så får jag följande:
"Servern har konfigurerats för direktautentisering med ett befintligt konto för åtkomst till angiven fysisk sökväg. IIS-hanteraren kan dock inte verifiera om det befintliga kontot har åtkomst. Se till att programpoolsidentiteten har läsåtkomst till den fysiska sökvägen. Om servern är kopplad till en domän, och programpoolsidentiteten är NetworkService eller LocalSystem, verifierar du att <domain>\<computer_name>$ har läsåtkomst till den fysiska sökvägen. Sedan testar du inställningarna igen"
FRÅGA2: under programpooler har jag två filer Classic .NET AppPool och DefaultAppPool. vad skall de ha för Förvaltad pipelineläge och Identitet?