Vilket verktyg använder ni för att editera/köra SQL-frågor? Jag är kvar i Query Analyzer trots att jag har SQL Server 2005. Det blir för tungt att ha SQL Server Management Studio framme hela dagarna. Jag har googlat och hittat massor, men inget jag fastnat för. Gratis är gott förstås. Vad använder ni? Har inte hittat nåt värdigt gratisalternativ till SSMS. Å andra sidan har jag heller inte letat så noga eftersom jag tycker det funkar så pass bra. Vad är det som du menar blir för tungt med att köra SSMS? Min jobbmaskin är inte så snabb och välutrustad vad gäller minne. Det tar minst 10 ggr så lång tid att starta SSMS som att starta QA. Jag har den inte framme hela tiden utan startar den kanske 10 ggr per dag, och då känns väntetiden lång. Att ha den framme hela tiden påverkar prestanda allt för mycket vilket gör att det känns "tungt" att använda andra program. Om din Jobb maskin inte orkar med SSMS så borde du nog fundera på att investera i en ny. Om man som jag arbetar inom landstinget så är det inte så enkelt som att beställa en ny dator. Vi är totalstyrda av vår IT-avdelning. Här har vi billiga datorer med låga prestanda och en utbytestid på 4 år.Alternativ till Query Analyzer
/JanneSv: Alternativ till Query Analyzer
Sv:Alternativ till Query Analyzer
Sv: Alternativ till Query Analyzer
Sv:Alternativ till Query Analyzer
Men ... jag har fått tips om WinSQL som finns i en gratis lightversion. Den gör precis det jag behöver.