Är det någon som vet hur detta går att lösa. Nej helst inte för detta innebär en extra fil utanför. Jag vill helst ha den med i exe filen men det skall vara enkelt att byta ut filen och endast kompilera om. Hej. En stilla undran... Nej. Scriptet är för att skapa de tabeller som användaren inte har. Hej igen.SQL Scripts fil i ett VB projekt
Jag vill alltså hämta ett stort SQL Script från en separat filsom sedan skall länkas in så man slipper lösa filer, för att det skall vara enkelt att uppdatera detta script. Jag har testat med resursfil men det blev inte bra.
Detta går i C++.
Är det någon som vet ett bra sätt för detta???Sv: SQL Scripts fil i ett VB projekt
Sv: SQL Scripts fil i ett VB projekt
Varför inte spara i SQL-server, eller Access eller vad du nu har för databas?Sv: SQL Scripts fil i ett VB projekt
Databasen är en SQL server men den finns inte i de databaser som redan används.Sv: SQL Scripts fil i ett VB projekt
Du kan ju helt enkelt lägga scriptet i en modul som du döper till t.ex script.mod
I denna skriva typ:
Dim sql As String
sql = "CREATE TABLE......"
När du behöver ändra, lägger du bara in en annan script.mod i projektmappen och kompilera om.
Verkar ju ganska omständigt, du skall ju ändå öppna projektet, men om det är så du tänkt dig så funkar väl detta???