Desperat hjälp behövs. Finns ditt windows-konto i databasen som användarkonto? Du måste Nä de är ju det som inte finns, jag har tagit bort den, men jag har skapat ett användarkonto för "SQL-Auth" det är det enda kontot som finns. MEn det går inte att logga in med det för han säger att det inte är en thrusted connection. Registrera om servern i EM med ditt sql-konto, helst med sa-användaren. När jag gör det så säger den att det inte är en Trusted Connection Kan man inte komma åt databasfilerna från den lokala datorn heller, på nått sätt så att jag kan installera om SQL server. Får verkligen inte tappa den datan jag har. Har du inte bara supit bort registreringen i Enterprise Manager (dvs hur EM ansluter till servern)? Avslutar denna tråd om någon annan skulle få samma problem. Det är tydligen en bugg i MS SQL Server 2000. Om du skulle råka ta bort "ALLA" konto från SQL och inte kommer in så gör som jag gjorde:HJÄLP! Jag har låst mug ute, eller nått! [LÖST]
Jag har en SQL server med "Windows Integrerad-Auth", jag ville ändra denna till "SQL-Auth". När jag startade om servern och skulle logga in med SQL-Auth via Enterprise Manager fick jag svaret: Not a thrusted connection, check if the SQL server is running. Och om jag försöker logga med Windows-Auth får jag svaret: Felaktig användare!.
Kan man på något sätt komma åt sina databaser, hur gör jag?Sv: HJÄLP! Jag har låst mug ute, eller nått!
lägga till det, annars går det inte.
/EmmaSv: HJÄLP! Jag har låst mug ute, eller nått!
Sv: HJÄLP! Jag har låst mug ute, eller nått!
Högerklicka på servern i EM och välj "Edit SQL Server Registration properties".
Kolla hur inställningen är där.
Om SQL Server är installerad på din maskin och du är administratör på den så skall det fungera om "Use Windows authentication" är vald.
/TommySv: HJÄLP! Jag har låst mug ute, eller nått!
Plocka dina databasfiler: \....\SQL Server\Data\databasnamn.xxx och släng över dem på en annan dator/hd.
Installera om HELA windows och SQL (räcker ej med endast SQL).
Deploya databasen i EM.
Det finns säkert nått bättre sätt, men detta funkade. Dock rekomenderar jag er ej att ta bort alla användare och slå över på mixed mode.
Men men... man har det inte roligare än man ger på sig....
// Jompa