Hej. Vad som krävs är att du har Full-Text Search installerat och startat. Kolla i Books Online på Full-Text Search (t ex "Using Full-text Predicates to Query image Columns"). PDF klarar den visst inte (men man ska kunna utveckla egna filter till den iofs), och hur den skulle läsa exe-filer vet jag inte hur du menar? Hej. Det är nog mycket möjligt att Adobe fixat ett filter för PDF ja. Ang. exe-filer så menar jag att de är inte uppbyggda enligt någon standard som t ex doc, xls och pdf är. Alltså är det omöjligt att bygga ett filter som indexerar dem.Sökning av binära dokument, filer
Jag har filer lagrade binärt i ett imagefält och skulle gärna vilja söka efter ord i dessa filer. Det är mest Officedokument men också andra typer av dokument, typ .PDF, .EXE osv.
Ett citat från Cristoffer Hedgate:
"Om man använder Full-Text Search så kan man i SQL Server 2000 indexera annat än ren textdata, även vissa binära format kan indexeras (word, excel, powerpoint, pdf m fl)."
Nu är min fråga:
Hur gör jag detta?? Vad krävs i SQL-Server?
//freddaSv: Sökning av binära dokument, filer
Sv: Sökning av binära dokument, filer
Jag vet inte riktigt vad jag menar. Uppriktigt sagt.
I samma kolumn som alla andra filer finns emellanåt några .exe filer...
Hoppas inte det stör på något sätt.. (?)
Finns det inte något filter till .PDF som adobe utvecklat? Tyckte jag läste det när jag läste om IIS Indexing Services?
Skall försöka fixa detta...
Det är i vilket fall bra att ha någon att fråga när man behöver hjälp.
Tack.
Skall läsa på lite till...
//freddaSv: Sökning av binära dokument, filer