Hej! Använd fälttyp nText, sen får du via asp/vb avända recordsetets funktion .AppendChunk och .GetChunk. Nej nej, ntext bör inte användas med bildfiler. Image är helt rätt, vad felet du får beror på vet jag inte, men det är inte fel datatyp iaf. Alla binära filer bör lagras i image-kolumner, långa texter i text- eller ntext-kolumner (beroende på om texterna är unicode eller ej). Är inte det en bugg i ADO som gör att Image fältet måste vara först eller sist i den sql-sträng som du plockar ut.Spara bilder i DB?
Undrar lite vilken datatyp man ska välja om man vill spara ner bilder eller andra dokument. Jag hade tänkt att det ska gå att både spara bilder och tex worddokument i detta fält. Det finns ju en datatyp: image. Men använder jag den får jag detta meddelande. Detta har jag fått innan också och då har det berott på att jag har i en kolumn fört in tex 20 tecken där jag hade designat den för 10.
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fel '80040e21'
Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.
Tacksam för svar!Sv: Spara bilder i DB?
Sök på de orden i tips & tricks samt på nätet så ser du lite exempel.
/PelleSv: Spara bilder i DB?
Sv: Spara bilder i DB?
Har för mig att det fanns en sådan bug i äldre ADO och trodde att det var fixat nu.. testa att bara ta ut image fältet och se om det fungerar, gör det det så testa om det måste vara först/sist i SELECT satsen.
- M