När jag genom access försöker att skapa en tabell på min ms-sql databas så blinkar det bara förbi ett "fönster", sedan händer det inget mer(!?) Databasen ligger på ett webbhotell. Men kan du inte använda något annat än Access då, alternativt köra sql-satser direkt i Access mot din SQL Server databas? Jo, det skulle väl ev. funka. Men tycker det blir lite tungjobbat. Men det är ju det jag sagt tidigare, visst är det webbhotellet som står för licensen, men indirekt betalar ni säkert dem en del för det, så därför tror jag nog att ni får lov att installera och använda klientverktygen till SQL Server. Antingen kan väl ert webbhotell skicka dem till er, alternativt kan ni ladda ner och installera dem från 120-dagars testversionen av SQL Server. Kolla med MS, det finns säkert en lösning.Access --> Ms-Sql
Kan det vara säkerheten som måste ändras av webbhotellet? eller något annat?
/TomasSv: Access --> Ms-Sql
Sv: Access --> Ms-Sql
Är det inte underligt att det inte finns något klientverktyg för Ms-Sql som går att installera/använda utan licens? Har inte licens på sql-server utan det ligger på webbhotellet.Sv: Access --> Ms-Sql