Jag har ett "Integrity Check" jobb som kollar sammanlagt åtta olika databaser(endast användardatabaser). Varje gång denna check körs (lördagar 22:00) är det alltid någon av de olika databaserna som inte går att sätta i "single user mode". Vilken databas det är varierar från gång till gång, men det slutar alltid med att jobbet misslyckas. Jag rekommenderar alltid att man skapar olika maintenance planer, en för varje databas. På så sätt kan du styra vad som ska göras i varje databas, hur ofta och när. Det finns ingen anledning att vara lat och köra dem i en gemensam plan, det är trots allt bara ett engångsjobb att sätta upp dem. Jag får böja mig inför dessa visodmsord. Jag satte upp helt nya planer. Jag vet dock inte hur det går än, eftersom de flesta databaserna är i multi(?) user mode t.o.m. fredagar c:a 19:00. Man kan manuellt sätta en databas i single mode, inga problem. Naturligtvis får där inte vara någon inloggad i den dock. Ja det är ju tyvärr så... Jag får helt enkelt vänta på att lördagen ska inträffa. Därefter får jag se hur resultatet blir. Det funkar...Integrity Check as Single-User
Finns det något sätt att göra ett jobb som körs villkorat, så att de databaser som inte lyckas sättas i single user mode hoppas över?
Helst av allt skulle jag vilja ha ETT jobb kopplat till EN maintenance-plan.
Skulle man kunna göra 8 olika maintenance-planer som kopplas till ETT jobb, utan att detta jobb blir misslyckat om inte alla maintenance-planer inte lyckas???
Tack på förhand
/DanielSv: Integrity Check as Single-User
Sv: Integrity Check as Single-User
Finns det något sätt att tillfälligt sätta single user mode (låter i o f s farligt...), eller är det att föredra att sätta ett antal "retries" med någon minuts fördröjning på jobbet? Sv: Integrity Check as Single-User
Sv: Integrity Check as Single-User