Förutsättningar: <code> Det duger helt klart med mac-adressen. Det blir väl till att köra arp eller något liknande.Current Activity/Process Info i Query Analyzer (SQL SERVER 2000)
Jag har en (icke redigerbar) databasapplikation som tillåter högst 4 samtidiga användare. Alla användare loggar in via applikationen och har således likadana inloggninsnamn. Om man i EM går in på Management -> Current Activity -> Process Info listas de processer som är igång. I denna lista kan man utläsa mac-adressen på de användare som är uppkopplade mot servern.
Uppgift:
Bygga en query som kan lista de användare som är inloggade. (När/om queryn fungerar skall jag bygga in den i en ASP-sida, men det ska nog fungera smärtfritt)
Fråga:
Hur gör jag för att ta reda på samtliga användare som är inloggade på en viss databas samt hur listar jag användarnas mac-adresser (ännu hellre ip-adresser) i Query Analyzer?Sv: Current Activity/Process Info i Query Analyzer (SQL SERVER 2000)
select * from master..sysprocesses where dbid = db_id('DATABASNAMN') and spid > 50
</code>
I kolumnen net_address finns mac-adressen. IP-adressen kan du tyvärr inte få.Sv: Current Activity/Process Info i Query Analyzer (SQL SERVER 2000)
Tack för ett snabbt och uttömmande svar.