Har någon lust att svara på min tentafråga (jag kunde den inte o nu har läraren slutat) Jag är inte heller helt säker, men kanske syftar han/hon på funktioner som Sum(), Count(), Max() och Min()? AVG(), SUBSTRING(), CAST(), LEN() eller CASE kanske? Tack ska ni ha, trodde att läraren var ute efter något grafiskt verktyg, men ni har säkert rätt. Grafiska verktyg= Enterprice manager, Query-analyser, Profiler Fast det står ju faktiskt "i en SELECT-sats", så Enterprise Manager och andra saker kan vi nog räkna bort. När jag skrev "grafiska verktyg" så syftade jag på "Execute query (F5)" mfl knappar som finns i query analyser. Tre inbyggda funktioner i SQL-Server som man med fördel kan använda si
- förstår inte vad han är ute efter!
"Namnge tre inbyggda funktioner i SQL-Server som man med fördel kan använda sig av i en Select-sats"Sv: Tre inbyggda funktioner i SQL-Server som man med fördel kan använd
Sv: Tre inbyggda funktioner i SQL-Server som man med fördel kan använd
Sv: Tre inbyggda funktioner i SQL-Server som man med fördel kan använd
/TackSv: Tre inbyggda funktioner i SQL-Server som man med fördel kan använd
Sen är faktiskt alla funktioner i SQL-server funktioner man med fördel kan använda sig av... *Flummig fråga*
Annars kanske insert,update,delete? Det finns ju massor med inbyggda funktioner... :)Sv: Tre inbyggda funktioner i SQL-Server som man med fördel kan använd
Från ditt första mail : "Namnge tre inbyggda funktioner i SQL-Server som man med fördel kan använda sig av i en Select-sats" <---Sv: Tre inbyggda funktioner i SQL-Server som man med fördel kan använd
Ändrade mitt namn, ang läraren o hans frågor vågar jag inte uttala mig om, då mitt namn syntes ganska tydligt innan :).
Edit...hmm fick man tydligen inte