Databas MSSQL 2000, Windows 2000 Server Professional Aldrig stött på detta och har ingen förklaring till varför det sker, men jag kan säga så mycket som att Enterprise Manager är inte historiens mest fantastiska verktyg och personligen använder jag det mycket lite. Om du nu ska skapa ett DTS-jobb för att exportera data, varför inte göra det i DTS verktyget direkt (Start/Program Files/Microsoft SQL Server/Import and Export Data). Problemet vekrakr hänga samman med SQL2000 Standard edition. Det fungerar i Developer edition och i Enterprise men i standard går det inte att skapa DTS-jobb som behöver arbeta med data från mer än 21 kolumner ur en tabell.Problem att definiera destinationskolumner i DTS-jobb.
Jag har fört över en databas från SQL 7 till SQL 2000 och vill hämta ut data från en tabell till en textfil. För att göra detta skapar jag ett DTS-jobb men problemet är att hela SQL Enterprise manager dör när jag ska populera min destinationsfil med valda kolumner. Jag har funnit att det beror på antalet kolumner (eller då möjligen storleken på posten). Det lustiga är att det fungerar utmärkt på den äldre SQL-7 versionen och även på andra exemplar av SQL2000.
Finns det några inställningsmöjligheter för max antal kolumner eller max antal kb som kan hanteras i en post som jag kan ändra?
Har någon annan stött på liknande problem?
Tacksam för alla idéer
Mvh
Mattias Sv: Problem att definiera destinationskolumner i DTS-jobb.
Sv: Problem att definiera destinationskolumner i DTS-jobb.
Ingen lösning har hitatts utan jag har valt en annan väg.
/Matttias