Jag har ett problem med att få sp3 till min installerade MS SQL Server 2000 att fungera ordentligt. Är det tänkt att du ska kunna ansluta till databasen utifrån? Är de säkra på att det är slammer de ser och inte bara dina anslutningsförsök? Jupp, det är meningen att jag skall kunna ansluta utifråg med t.ex Enterprise Manager. Du skall kunna kolla rätt lätt om du har slammer installerat på din maskin. Redan kolalt network-statistiken och det är ingen ökning där. har även mailat Microsoft angående problemet och hoppas på svar efter helgen. Just nu så får jag väl hålla till godo med Visual Studios server-view. Slammer är enbart minnesresident, dvs om du startar om maskinen så har du 'blivit av' med det till dess att du blir smittad igen. Alltså bör det inte vara Slammer det är frågan om. Dessutom portscannar inte Slammer, det går direkt på 1434 (och kanske även 1433, men jag tror inte det).Problem med slammer/sp3.
Efter installation, då jag även kopplat bort nätverksladden från datorn, så uppdaterar jag programmet med den nerladdade kopian av sp3. Problemet ligger i att mitt webbhotell, som jag även har en sql server-db hos, säger att slammer ligger och dunkar mot deras brandvägg hela tiden då jag försöker koppla upp mig mot den databas jag har hos dem. Som jag ser det så verkar inte sp3 fungera ordentligt eller också så ljuger teknikerna på mitt webbhotell för mig.
Är det bara jag som har "lyckats" med detta eller är det någon som har hört talas om ett liknande problem förut?Sv: Problem med slammer/sp3.
/JohanSv: Problem med slammer/sp3.
Enligt dem så genereras det en hel hop med försök på alla möjliga portar som deras av-rpog och bv identifierar som en attack från Slammer, med utgång från mitt ip-nummer.
Som det är nu så klarar jag mig visserligen genom att ansluta från Visual Studio.NET, men eftersom jag är en sådan person som vill prova alla saker lokalt först och sedan köra "skarpt" så är detta en ganska irriterande detalj.Sv: Problem med slammer/sp3.
En kompis fick det på sitt företag (visade sig att något Hogia program installerade MSDE, undra hur många som har det?) och det snodde hela deras 2mbps lina med sina anrop ut över nätet.
Så om du har slammer så borde du se en klar ökning av nätverkstrafiken, även om jag hört att SP3 skall täppa till hålet och säger SQL Server att det är installerat så är det nog det också.
- MSv: Problem med slammer/sp3.
Sv: Problem med slammer/sp3.