Hej. <code> Jag håller med dej. Dock så har jag inte byggt tabellen. Men det var ju inte svar på frågan. Men CHAR(13) ger en radbrytning, eller rättare sagt ett 'Carriage Return'-tecken. Sen är det upp till den applikation som visar texten att göra vad den vill med tecknet. Jag antar att du testat i Query Analyzer i grid mode och därför inte sett det. Ställ över till text mode så ser du din radbrytning. Strålande. Nu fungerade det. Och ja. jag körde i grid-mode som du skrev. Fasen va du var duktig och kunde lista ut det *ler*. Radbrytning i TSQL
Jag vill få med ett ENTER slag när jag skriver ut en lista ur databasen. + SPACE(3) + kan man exemeplvis skriva för att få blanksteg. Vet ni hur man gör för att få en radbrytning?
select Retur_Mottagare + CHAR(13) + Retur_Gatuadress + Retur_Postadress as 'Adress' from hemsida_karer where lower(hemsida_karer.avtal) = 'ja' order by retur_mottagareSv: Radbrytning i TSQL
SELECT Retur_Mottagare + '
' + Retur_Gatuadress + Retur_Postadress as 'Adress'
FROM hemsida_karer
WHERE lower(hemsida_karer.avtal) = 'ja'
ORDER BY retur_mottagare
</code>
Varför inte ha hemsida_karer.avtal som bit istället för sträng?Sv: Radbrytning i TSQL
Sv: Radbrytning i TSQL
Sv: Radbrytning i TSQL