Databas: SQL - Server 2000, sp 2, sve Är det verkligen i servern detta blir fel? Testar du det i QA, eller i nån annan applikation? Om du i Query Analyzer kör följande mot respektive server, får du något annat än 1.0000 som svar från någon av dem då? Via QA får jag 1.0000 . Kör jag lokalt får jag samma värde. Hittade faktiskt en lösning genom att anropa ett kommando för inställningar, återkommer med koden.Decimaler med datatypen Money
Plattform: Win2k Server, Net Framework 1.1
Jag har en lokal sql-server, 2000 sve. Sen har vi en likadan 2000, sve som skiljer sig när man har datatypen money. På min lokala så returneras 2 decimaler men på den andra returneras 4 decimaler.
Min lokala dator har jag inte gjort några ändringar på utan är en standardinstallation men servern vet jag inget om. Är det någon som vet vad man kan ändra detta - kan det överstyras från webbservern eller är det något som skall ställas in på sql-servern?Sv: Decimaler med datatypen Money
declare @a money
set @a = 1
select @aSv: Decimaler med datatypen Money
Då är det dags att börja titta på .net framework istället. För det är nämligen där formateringen förändras. Jag använder:
String.Format("{0:c}", x)
/PelleSv: Decimaler med datatypen Money