Ledsen att behöva störa er igen men jag springer i väggen här:Problem med konvertering av STOR SQL
<code>
SELECT s.ArrNo, t_Album.Bild, t_Album.Album, s.songtitel AS Sångtitel, s.Hits,
(SELECT TOP 1 namn FROM t_songforfattare INNER JOIN t_forfattare ON t_songforfattare.for_id = t_forfattare.for_id WHERE ArrNo = s.ArrNo ORDER BY t_songforfattare.for_id ASC) AS Författare,
(SELECT TOP 1 namn FROM t_songforfattare INNER JOIN t_forfattare ON t_songforfattare.for_id = t_forfattare.for_id WHERE ArrNo = s.ArrNo AND t_songforfattare.for_id > (SELECT TOP 1 for_id FROM t_songforfattare WHERE ArrNo = s.ArrNo ORDER BY for_id ASC) ORDER BY t_songforfattare.for_id ASC) AS Författare2,
(SELECT TOP 1 namn FROM t_songforfattare INNER JOIN t_forfattare ON t_songforfattare.for_id = t_forfattare.for_id WHERE ArrNo = s.ArrNo AND t_songforfattare.for_id > (SELECT TOP 1 for_id FROM t_songforfattare WHERE ArrNo = s.ArrNo AND t_songforfattare.for_id > (SELECT TOP 1 for_id FROM t_songforfattare WHERE ArrNo = s.ArrNo ORDER BY for_id ASC) ORDER BY t_songforfattare.for_id ASC)) AS Författare3,
s.Hide, t_Album.Hide
FROM (t_Kategori AS k RIGHT JOIN t_songtitlar AS s ON k.Kat_ID = s.Kategori) INNER JOIN t_Album ON s.Album = t_Album.CD_ID
WHERE s.Hide='False' AND t_Album.Hide='False' ORDER BY t_Album.Album
</code>
När det gäller "Top 1" så vet jag att jag skall ändra det till "limit 1", men det tycks gå galet iallafall.
Det stora problemen är ju subfrågorna.
Går det här att konvertera? Om inte hur bör jag göra om jag måste göra mer än en SQL av det?