Jag har den här sql-frågan för att räkna ut en hockeytabell.Hockeytabell
<code>
SELECT s_deltagande_lag.ID, s_deltagande_lag.Namn,s_deltagande_lag.serie_id,
@games := Count(s_matcher.ID) AS games,
@win := Sum((s_deltagande_lag.ID=lagid_a And resultat_a > resultat_b )Or (s_deltagande_lag.ID=lagid_b And resultat_a<resultat_b)) AS win,
@tie := Sum(resultat_a=resultat_b) AS tie,
@lost := ((Count(s_matcher.ID))-(Sum((s_deltagande_lag.ID=lagid_a And resultat_a > resultat_b )Or (s_deltagande_lag.ID=lagid_b And resultat_a<resultat_b)))-(Sum(resultat_a=resultat_b))) as lost,
@poang:= ((Sum((s_deltagande_lag.ID=lagid_a And resultat_a > resultat_b )Or (s_deltagande_lag.ID=lagid_b And resultat_a<resultat_b))*2) + (Sum(resultat_a=resultat_b))) AS poang,
@plus := Sum((s_deltagande_lag.ID=lagid_a)*resultat_a + (s_deltagande_lag.ID=lagid_b)*resultat_b) as plus,
@minus := Sum((s_deltagande_lag.ID=lagid_a)*resultat_b + (s_deltagande_lag.ID=lagid_b)*resultat_a) as minus,
@plusminus := Sum((s_deltagande_lag.ID=lagid_a)*resultat_a + (s_deltagande_lag.ID=lagid_b)*resultat_b) - Sum((s_deltagande_lag.ID=lagid_a)*resultat_b + (s_deltagande_lag.ID=lagid_b)*resultat_a) as plusminus
FROM s_deltagande_lag LEFT JOIN s_matcher ON s_deltagande_lag.ID=s_matcher.lagid_a Or s_deltagande_lag.ID=s_matcher.lagid_b
where s_deltagande_lag.serie_ID = 42 and s_matcher.uppdaterad = 1
GROUP BY ID, Namn ORDER BY 8 DESC, 11 DESC, 9 DESC
</code>
Nu ska min förening anordna en cup och cupen använder sig av en regel som är att om två lag har samma poäng, samma målskillnad och samma antalet gjorda mål ska inbördes möte avgöra.
Kan jag på något sätt få fram inbördes möte i den här frågan?