Hej! <b>Jag har byggt en webbshop med asp och accessdatabas. Ett skitsmidigt program för att få över din Accessdatabas till en MySQL databas är MySQL Studio. Testa det, det gjorde mitt liv ungefär 10 resor enklare när jag skulle konvertera mina olika projekt från Access till MySQL.. Annars kan man ju bara ta Export och sen välja ODBC Databases och där ansluta till MySQL databasen, smidigt och utan 3:e partsprogram :) Yes. Men det är ju bara en anledning till varför jag använder Navicat. Där kan jag ju ha alla olika MySQL'er jag har tillgång till på olika servrar utan att behöva hålla ordning på alla lösenord och så. Sen är det väldigt likt access när man designar nya tabeller o dyl. Du behöver inte hålla reda på lösenord och liknande när man exporterar från access heller, du skapar bara en dsn för varje databas och sen väljer du bara den när du ska exportera till den ;)access VS mysql
Jag har byggt en webbshop med asp och accessdatabas.
Men får ofta höra att detat system är helt värdelöst då access inte klarar någonting.
Är detta sant?
Iaf har jag tänkt på att byta till mysql,
hur skapar jag en mysql databas, Jag har tankat hem ett program ifrpn mysql.com
som heter ung: winmysql admin, är det här jag kan skapa mysql databasen.
Sedan undrar jag om min asp kod måste ändras eller kan jag använda samma som jag gör til access?
Sedan undrar jag om det finns någon bra tutorial eller liknande för mysql, på nätet?Sv: access VS mysql
Men får ofta höra att detat system är helt värdelöst då access inte klarar någonting.
Är detta sant?</b>
Nej, absolut inte. Givetvis finns det en gräns där Access börjar få problem att hänga med och vart den gränsen går är väldigt individuellt (beroende på sidans funktionalitet).
<b>Sedan undrar jag om min asp kod måste ändras eller kan jag använda samma som jag gör til access?</b>
Mycket är samma, men små skilnader förekommer.
/JohanSv: access VS mysql
http://www.navicat.com/Sv: access VS mysql
Sv: access VS mysql
Sv: access VS mysql
Själv anävnder jag phpMyAdmin för att hantera MySQL databaser, men smaken är som baken ;)