Hejsan. Jag är duktig på att optimera. Kan hjälpa err skriva om er sida med avseende ur prestanda synpunkt. Söker kodare för ombyggnad
Lite bakstory:
För en tid sedan bestämde jag mig för att starta en egen community med de ideer jag har och för syfte att publicera bilder och film ifrån fester och events vi är på.
Allt började bra tills vi insåg att vårt sätt att bygga sidan va helt fel med tanke på den responcen vi fick ifrån test perioden.
Vi har lagt ut en större summa nu på kodningen av en tredje part och det smärtar att se sidan bara ligga på disken o inget göra. Felet är att sidan är kodad mot access databaser med DSN kopplingar.
Det vi upplevde va att sidan va välldigt seg och folk upplevde forum och gästböcker mm slöa och de tappade intresset att vara kvar.
Fick för ett tid sen reda på att det är möjligt att koda om just databaskopplingarna mot MsSQL eller MySQL server och all ASP kod skulle ändå i princip vara intakt.
- Är detta möjligt och om det är fallet så söker vi en eller fler som känner att dom vill ta del av projektet som utveklare.
Vet att det är något stor & fråga efter men att betala en person tusenlappar för att fixa detta känns mer och mer som fantasier för oss eftersom vi är studenter och inte har några intäckter för sidan.Sv: Söker kodare för ombyggnad
Kan hjälpa er skriva om SQL anrop så att det är tillräckligt generella för att funger med Access, MySQL och MS SQL server.
Kontakta mig om ni är intresserade.