Någon som vet något ASP/PHP-script som klarar köra en dump av en MySQL databas som ligger som en SQL-fil på servern. Är det alltså bara en ren textfil som ligger på servern du skall ladda ned? Det stämmer, fast den ska inte laddas ner, utan läggas "köras" så att all data läggs in i databasen... Nej. Det enda sätt jag kan komma på (har inte hunnit söka så mycket) är att använda exec() för att köra mysql och läsa in dumpen: Du bytte väl ut db, user, password och dump.sql mot korrekta värden? Eventuellt kan du behöva ange fullständig sökväg till mysql (hur du nu tar reda på det). Fick lösa det genom att dela upp dumpfilen i flera... Kör SQL från servern med ASP/PHP
Då PhpMyAdmin inte klarar av filer större än 2Mb så blir det lite omständigt att dela upp den, då den nu är över 24Mb.
Och att köra med MySQL Front tar sina timmar.Sv: Kör SQL från servern med ASP/PHP
Sv: Kör SQL från servern med ASP/PHP
Sv: Kör SQL från servern med ASP/PHP
Det enda jag kan köra är phpMyAdmin och MySQL Front... Problemet är att phpMyAdmin inte klarar filer större än 2Mb och MySQL Front tar för många timmar på sig att köra igenom över 350 000 rader i filen...Sv: Kör SQL från servern med ASP/PHP
<code>
<?
exec('mysql db -uuser -ppassword < dump.sql');
?>
</code>Sv: Kör SQL från servern med ASP/PHP
Jag skulle tro att det finns någon annan på PHPportalen (http://www.phpportalen.net) som kan detta bättre. Fråga i databasforumet där.Sv: Kör SQL från servern med ASP/PHP
Så nu fungerar det... :D