Jag har gjort tabeller i MySQL Control Center men de tycks inte finnas när jag går in och tittar på MySQLservern, varför kommer inte tabellerna med? Har du satt rättigheter för user@localhost eller har du bara satt det för user@% ? Var satte du lösenordet? När jag installerade MySQL så satte jag lösenord, detta kan jag lätt ndra i My.ini filen (eller vad det hette), använder samma lösenord samt användarnamn när jag ska använda MySQL CC men kommer inte in.. De databaser jag lyckats skapa finns inte.. <code> Tror att jag har fixat mitt problem, använder denna connectionsting:Tabellerna kommer int med
Jag får felmeddelande när jag försöker öppna en tabell jag skapat i MySQL Control Center.
Såhär ser min connectstring ut:
Cn.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=sall;Option=16834;Database=db;"
och då heter vårad datorn "sall".
Och jag får felmeddelandet:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access denied for user: '@localhost' to database 'db'Sv: Tabellerna kommer int med
Sv: Tabellerna kommer int med
Har själv knappt använt grafiska program till MySQL. Inte heller phpMyAdmin, utan huvudsakligen kommandorad och SQL.Sv: Tabellerna kommer int med
Jag kanske kan testa en SQLrad för att skapa en tabell, orkar du koda en? En lätt en?Sv: Tabellerna kommer int med
CREATE TABLE test (
id INT UNSIGNED PRIMARY KEY,
namn VARCHAR(20)
);
</code>Sv: Tabellerna kommer int med
Cn.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=localhost;Port=3306;Option=131072;Stmt=;Database=db;Uid=root;Pwd=;"
alltså anv: 'root' och inget lösen, använder då samma för att logga in på MySQL CC!