Efter att bara har jobbat med Access har jag nu börjat lära mig MySql. Jag har köpt en bok och läst igenom en del av den, jag har dock ett par funderingar som jag inte kan hitta i boken. <b>Stöder inte MySql lagrade procedurer?</b> Jag hade tänkt använda den tillsamans med mina VB .NET applikationer. Jag har dock inte kunnat hitta något om hur man publicerar den på nätet... <b>HUr är det med licensen för MySql? måste jag köpa en licens om jag lägger upp en databas på nätet?</b> Är det någon som vet hur man publicerar en MySql-databas på Internet, när man har gjort programmeringen med VB .NET? Inte säker men jag tror att din webb-host måste lägga upp den på den aktuella servern. Du får nog leta reda på ett webbhotell som har stöd för VB.NET och MySQL.Några frågor om MySql
Stöder inte MySql lagrade procedurer?
Hur gör jag om jag vill lägga upp min databas på Internet?
HUr är det med licensen för MySql? måste jag köpa en licens om jag lägger upp en databas på nätet? Det stod i boken om detta men jag förstod inte riktigt. Jag har även kollat på deras hemsida men förstår inte riktigt där heller.Sv: Några frågor om MySql
Endast i version 5.0.
<b>Hur gör jag om jag vill lägga upp min databas på Internet?</b>
Vad menar du med att lägga upp databasen på internet? Använda den tillsammans med php eller liknande?
<b>HUr är det med licensen för MySql? måste jag köpa en licens om jag lägger upp en databas på nätet?</b>
Se föregående fråga, om du ska använda den tillsammans med php eller liknande så ska du inte behöva köpa en licens, så har jag förstått det iallafall...Sv: Några frågor om MySql
Sv: Några frågor om MySql
I princip behöver du bara köpa en licens om du gör ett program som kräver MySQL och du distribuerar programmet(*) men inte vill licensiera ditt eget program under GPL.
(*) Att bara använda programmet, även om det är för att generera data som skickas över internet, är tillåtet att göra under den "vanliga" licensen (GPL).Sv: Några frågor om MySql
Där lägger du upp dina programfiler och skapar de tabeller som behövs och fyller dem eventuellt med grunddata. Detta sker vanligtvis enklast genom att du skapar en "dump", vilket är en fil med ren SQL.