Jag har efter mycket om och men fått igång MySQL och PhpMyAdmin. Är det enbart int som fungerar, eller kan du använda några andra datatyper? *Rodnar* Pinsamt nog så, Ja, det var det jag hade missat. Hej Anna-Karin Kan bara skapa tabell med int som fälttyp
Helt plötsligt får jag en alert och ett "Det är inte ett nummer!" kommer fram när jag försöker att skapa en tabell, om jag ändrar alla fält till int så kan jag skapa databasen.
Innan har jag kunnat skapa tabeller utan problem.
Är det någon som vet vad som kan tänkas ha knasat till sig och hur man löser det?
//Anna-KarinSv: Kan bara skapa tabell med int som fälttyp
När du skapar en varchar så måste du ange hur lång den får vara. Det är inte det du har missat?Sv:Kan bara skapa tabell med int som fälttyp
Nu har jag i alla fall fått in alla tabeller och har lyckats koppla upp mig mot databasen.
//Anna-KarinSv: Kan bara skapa tabell med int som fälttyp
Jag såg att du arbetar med Mysql och phpadmin. Jag kan tipsa dig om ett suveränt verktyg till mysql.
Du kan ladda hem ett program som heter "MySQL Control Center" på http://www.mysql.com/products/mysqlcc/
Här får du en bra överblick över dina databaser och tabeller. Och det är lätta att ändra i tabeller.
Även hantering av användare och mycket mycket mer.
Mvh
Kjell Ideskär
Fiska mer
www.fiskekortet.com