Hej, jag använder ByteFx .net connector till .net och jag får lite då och då Följande fel: Unable to connect to any of the specified MySQL hosts Hej Edward, Japp, det är inget fel på servern eller på dllen då det har fungerat bra förut och kommer nu lite då och då. Nu vet jag inte om det är connection strängen som är lite ostabil, Jag läste på webforum att du löste det? Eller löste, det började funka sen. Jag kan tyvärr inte ta åt mig äran för det men det måste varit något knas med servern så det är löst ja. =)ByteFX MySQL problem
Jag vet inte riktigt vad det beror på och det kommer alltid på olika sidor. Har googlat som en tok men bara hittat andra som har samma problem aldrig någon lösning som har fungerat.Sv: ByteFX MySQL problem
När jag använde Mysql så använde jag också ByteFX, jag fick bara fel när ex. databas servern låg nere eller jag inte var inloggad mot internet.
Innan när jag använde ODBC så fick jag det felmeddelandet stup i kvarten, en orsak till att jag bytte ODBC mot ByteFX.
Du har senaste versionen av dll'en och du är säker på att databas servern alltid finns/är på?
/mSv:ByteFX MySQL problem
Kan lägga in min anslutning också:
MySqlConnection objConn = new MySqlConnection(@"Data Source=*******;Pooling=false;Database=********;User ID=******;Password=******;Persist Security Info=true");
Sv: ByteFX MySQL problem
om du testar så här?
server=db;user id=sa; password=asdad; database=mysql; pooling=false
Hoppas det hjälper, fast jag inte tror det.
/m
Sv:ByteFX MySQL problem
/mSv: ByteFX MySQL problem