Är det någon som har en MySQL-databas hos Ballou? Vad använder du dig av för programmeringsspråk? Jag kör också med MySql-connection. Nu har vi löst det. Ballou har ställt in så jag får göra hur många förfrågningar som helst. Jadu, det är ju inte den bästa lösningen inte... Nog är den bästa lösningen att jag får göra så många förfrågningar till databasen som jag vill. Nä, det gör det ju inte...Någon som har MySQL hos Ballou?
Jag har beställt en databas för men får stora problem när jag ska jobba mot den.
Följande felmeddelande kommer upp efter 25 förfrågningar till databasen: "#42000User 'uxxxxxxxx' has exceeded the 'max_connections' resource (current value: 25) ".
Jag har gjort en testsida där jag absolut garanterat stänger mitt connectionobjekt, och felet kommer ändå efter 25 förfrågningar.
Håller på och mailar fram och tillbaka med supporten men sen igår så har Ballou ännu inte kommit med nån lösning.
Lokalt fungerar allting perfekt.
Någon som känner igen sig?
/RickardSv: Någon som har MySQL hos Ballou?
Jag hade det problemet här hemma, gick upp till 100 anslutningar och sedan var det slut...
Använde MySQL:s egna MySQLConnection klasser etc...
Löste det hela genom att först stänga anslutningen, sedan köra Dispose på den och till sist sätta den till Nothing
Alltså, jag använder ASP.NET...
<code>
Conn.Close()
Conn.Dispose()
Conn = Nothing
</code>
Mvh,
ThomasSv:Någon som har MySQL hos Ballou?
Dispose och Nothing har jag. Jag har provkört på en testsida med bara en funktion och där har jag garanterat inte missat att avsluta kopplingen.
Men jag får fel på den sidan också..
/RickardSv: Någon som har MySQL hos Ballou?
/RickardSv:Någon som har MySQL hos Ballou?
Jag vet inte var felet skulle kunna ligga, som sagt hade jag samma problem lokalt men så fort jag la till de extra upprensningsraderna fixade det sig...
Men vad som är problemet med Ballou vet jag inte...
Mvh,
ThomasSv: Någon som har MySQL hos Ballou?
Det handlade inte om antalet öppna anslutningar, det är antalet totala förfrågningar på en timme som var problemet.
25 st. förfrågningar räcker inte långt.
/RickardSv:Någon som har MySQL hos Ballou?
Så det var inte så att anslutningarna fortsatt blev öppna efter att du stängt dem?
Då var ju lösningen den bästa, som du sa, 25 förfrågningar per timmer räcker ingenstans!
/Thomas