Hej! får detta fel i en nyinstallerad osCommerce. Ligger på Ballou och tror de har senaste version av MySql. Du kan inte ha ett negativt värde i limit. Vad hade du tänkt dig att få ut när du ber om de 20 posterna som finns innan den första posten? Hej! Det visade sig att felet uppstod därför att tabellen var tom. Tack för hjälpen Nej, felet beror på det jag sa. Du kan aldrig få ett syntaxfel för att en tabell är tom. Jag la bara in ett värde i tabellen så försvann felet. Om det är omöjligt vet jag inte. Jag har inte ändrat koden I så fall ligger felet i kod som du inte har visat, och frågan ser annorlunda ut nu.Vad är fel? MySql
Någon som kan hjälpa en newbi?
1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '-20, 20' at line 1
select o.orders_id, o.customers_name, o.customers_id, o.payment_method, o.date_purchased, o.last_modified, o.currency, o.currency_value, s.orders_status_name, ot.text as order_total from orders o left join orders_total ot on (o.orders_id = ot.orders_id), orders_status s where o.customers_id = '1' and o.orders_status = s.orders_status_id and s.language_id = '1' and ot.class = 'ot_total' order by orders_id DESC limit -20, 20Sv: Vad är fel? MySql
Sv:Vad är fel? MySql
Sv: Vad är fel? MySql
Sv:Vad är fel? MySql
AndersSv: Vad är fel? MySql
Felet är inte borta, du har bara kringgått det eftersom det bara uppträder när tabellen är tom.