Jag har ett problem med MySQL har jag märkt. Jag har haft min MySQL-server igång sedan länge, 2001 eller något sådant och aldrig stött på något sådant fel tidigare som jag beskriver nedan.MySQL uppkoppling hänger sig men inte för alla?
I korthet bestämmer sig MySQL-servern att helt enkelt inte svara längre, men inte för alla datorer.
T ex, just nu kan jag inte koppla upp mig mot MySQL-servern från denna dator jag är på nu, men min bärbara inte längt härifrån (på ett annat nät) går det utmärkt att koppla upp sig.
Det komiska var att tidigare idag var det tvärtom - denna dator jag sitter på nu gick det fint att koppla upp sig med med den bärbara inte alls!
Servern själv kan inte koppla upp sig om den använder sitt domän-namn, men använder den "localhost" går det bra.
Det är inga brandväggar eller så som är i vägen då det går att telnet:a in på port 3306, den enda skillnaden mellan att "fungera" och inte "fungera" är att SQL-servern faktiskt svarar med något då den "fungerar". När den inte "fungerar" kan kan telnet:a in, men sedan händer inget mer.
Det går alltså alltid att koppla upp sig - man får inte Connection refused eller något sådant...
Sjukt irriterande, svårt att leta efter hjälp också.
Någon som hört något sådant tidigare?
Tack.