När jag utvecklar med mysql.data.dll på min lokal IIS fungerar allt utmärkt. Lite kompletterande info: Jag har också haft samma problem, att mörda aspnet-processen verkar vara det som fungerar bäst Jo jag antar det, blir svårt bara då jag ligger med min lösning på ett kommersiellt webbhotell. Känns som det är något annat som är problemet. Any ideas? Du kan testa att göra en dummy-ändring i web.config, det om något borde få aspnet-processen att starta om Jag provar det också. Men omstarten sker inte på en gång. Det är som att ändringen i web.config inte "tar". Felmeddelandet fortafande standadmeddelandet man får om man har customerrors=On Hej Staffan, Har nu provat att göra deploy på detta sätt.Fel vid deployment av mysql.data.dll till webbhotell
Min webbapplikation har en egen dll som också fungerar fint, både på utvecklingsmaskinen och på webbhotellet. När jag flyttar mysql.data.dll till webbhotellet fungerar det dock inte, utan jag får följande felmeddelande:
=== Pre-bind state information ===
LOG: DisplayName = MySql.Data, Version=1.0.4.20163, Culture=neutral, PublicKeyToken=c5687fc88969c44d
(Fully-specified)
LOG: Appbase = file:///g:/home/minsite.xxx/wwwroot
LOG: Initial PrivatePath = bin
Calling assembly : ForstaSexan, Version=1.0.2072.21445, Culture=neutral, PublicKeyToken=null.
===
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v1.1.4322/Temporary ASP.NET Files/root/e99cf60b/c9c340ff/MySql.Data.DLL.
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v1.1.4322/Temporary ASP.NET Files/root/e99cf60b/c9c340ff/MySql.Data/MySql.Data.DLL.
LOG: Attempting download of new URL file:///g:/home/minsite.xxx/wwwroot/bin/MySql.Data.DLL.
===
Till saken hör att dll-erna ligger i rätt bin katalog. Rättigheterna ser rätt ut via ftp-kontot men jag kan inte titta på vilka rättigheter som webbserven har på dll-erna. Det har ju fungerat innan med egen-utveklade dll-er så det känns konstigt att det är det som är felet.
Någon som varit med om detta (har sökt på nätet ett par timmar nu utan hitta någon framgång).
tack på förhandSv: Fel vid deployment av mysql.data.dll till webbhotell
När jag igår lät webbplatsen vara i ett par timmar och sedan försökte igen fungerade det hela igen. Idag på morgonen uploadade jag dll som innehåller min applikation men inte mysql.data.dll. Då dök samma felmeddelande som ovan upp igen.
Vad göra ?Sv:Fel vid deployment av mysql.data.dll till webbhotell
Sv: Fel vid deployment av mysql.data.dll till webbhotell
Sv:Fel vid deployment av mysql.data.dll till webbhotell
Sv: Fel vid deployment av mysql.data.dll till webbhotell
Något känns allvarligt fel, och jag har ett ärende på gång hos leverantören om detta problem.
Tack för hjälpen så här långt !Sv:Fel vid deployment av mysql.data.dll till webbhotell
Detta har nog inte med mysql.data.dll att göra.
Jag har liknande problem när jag ska uppdatera min sajt på webbhotellet.
Jag har gjort så här:
1) FTPar upp en "Ny" web.config, så att webbapplikationen startar om
2) lägger upp en startsida som meddelar att sajte är tillfälligtvis stängd för uppdatering
3) väntar en liten stund
4) kopierar upp de nya dll-erna till /bin
5) väntar lite igen
6) start så nätt med en aspx-sida
7) Lägger upp den riktiga startsidan igen
Det är som om saker och ting måste lugna sig/mogna/landa eller vad f-n som helst.
Men detta funkar i alla fall för mig.
Hoppas det kan vara till hjälpSv: Fel vid deployment av mysql.data.dll till webbhotell
Har fått det att funka på liknande sätt. Dock inte så strukturerat som du skriver om i ditt inlägg. Ska prova din metoden och se om det funkar.
Jag tror det har att göra med att några resurser låses, tror jag sett en tråd om det någonstans. Dvs att det placeras lås på mysql.data.dll-filen och att det tar en stund innan låset fungerar. Jag tror också att det kan beror på att man har ostängda databaskopplingar som spökar i asp.net-applikationen.Sv: Fel vid deployment av mysql.data.dll till webbhotell
Det fungerar ju, men är egentligen inte lösningen på det bakomliggande problemet.
Tack för hjälpen, tråd stängd!