SELECT * Du kan också skriva LIMIT 30 istället i slutet om du alltid vill ha ut de 30 första resultaten. Jag fick ge upp det där, nåt knas var det - aldrig mer mysql.. Skrev man inte '' runt tabeller och fältnamn fick man fel i b-one's admingränssnitt, verkade inte vara riktig asp heller så det var världens soppa att göra det enklaste.. Då måste det helt enkelt vara något fel på b-one's admingränssnitt. För mig har MySQL alltid fungerat helt felfritt. <b>Jag fick ge upp det där, nåt knas var det - aldrig mer mysql.. Skrev man inte '' runt tabeller och fältnamn fick man fel i b-one's admingränssnitt, verkade inte vara riktig asp heller så det var världens soppa att göra det enklaste..</b> Håller med föregående skribent. Då skall den få en chans till, troligen deras verktyg som suger alternativt att de inte kör vanlig asp över iis som kanske ställde till det. B-one kör väl chili-asp på linuxburkar. Kan tänka mig att det är det som är problemet.sql-syntax
FROM 'Bokning'
WHERE (
datumfrom >= '2005-05-01' OR datumtom >= '2005-05-02'
) AND datumtom <= '2006-01-01'
LIMIT 0 , 30
Hur ser den ut för mysql?Sv: sql-syntax
Annars tycker jag också det ser bra ut, förrutom ' runt namn som du egentligen inte behöver alls.Sv:sql-syntax
Tack i alla fall för er hjälp och snabba svar - fan, pellesofts medlemmar är alltid på hugget, vilken service!! TackSv: sql-syntax
Rekommenderar dock MySQL Query Browser om man kommer åt att använda den. Förenklar verkligen strukturen.
Vad fick du för fel då?Sv: sql-syntax
Bara för att du har problem med b-one tycker jag inte att du ska ge upp MySQL. Ge det en chans till i en miljö som du är van vid! Jag har precis testat att konverterat ett .NET projekt från SQL 2005 till MySQL, gick helt smärtfritt. MySQL är så otroligt mycket enklare att administrera, kommer definitivt bli mer av det i fram tiden! Konvertering av databas samt ändring av kod tog ca 30 min (inget jättestort projekt då, men storleken påverkar inte tiden nämnvärt). Som sagt, ge det en chans till, MySQL har verkligen växt tills sig på många sätt det sista.
/Johan - nybliven MySQL-vänSv:sql-syntax
Jag har jobbat med både MSSQL & MySQL under att antal år nu och MySQL matchar väl upp till MS SQL på de flesta punkter.
Ett kanonbra verktyg för admin av MySQL är SQLYog. Finns om gratis och som billigt på
http://www.webyog.com/Sv: sql-syntax
Sv:sql-syntax
Sm bara kan instämma i att på Pellesoft får man snabba svar och man hittar nästan alltid svaren här.
//Anna-karin