Har just uppgraderat till en ny server där jag kör ASP med mysql5 och IIS6. Löst? Hur löste du problemet?Connectionstring i ASP fungerar inte efter migrering från sun one till iis?
Helt plötsligt vägrar min vanliga connection-sättning att fungera. Har tidigare kört min webb på sun one asp och då har det fungerat felfritt.
Jag har alltid kört min connectionstring i en separat include-fil för att det ska vara enkelt att byta uppgifterna i den om något ändras på servern eller om man byter server.
Hur som helst så fungerar följande om jag skriver det direkt i min asp-sida (utan include) på följande sätt:
Set Conn2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn2.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; Server=localhost; Port=xxxx; Option=0; Socket=; Stmt=; Database=databasnamet; Uid=root; Pwd=xxxx;"
Men om jag gör följande fungerar det ej:
innehåll i min include-fil:
----------------------
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.ConnectionString="DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=localhost;Port=xxxx;Option=0;Socket=; Stmt=;DATABASE=databasnamnet;UID=root;PWD=xxxxx;"
----------------------
Och på min asp-sida så har jag följande kommando för att öppna connection:
Conn2.Open
--------------------------
Nån som vet vad som går fel?Sv: Connectionstring i ASP fungerar inte efter migrering från sun one till iis?
Thomas