Hej! Här finns alltså ingen som har provat använda mySQL ihop med TableAdapters i Visual Studio?mySQL connector.net fungerar inte med Stored Procedures?
Jag har installerat mysql-connector-net-5.1.0.zip och jag har lyckats koppla upp mig mot mySQL 5.0 databasen inne ifrån Visual Studio 2005.
Men det dycker upp problem när jag slapar en TabelAdapter och försöker tilldela den en redan existerande Stored procedure som insert/update/delete.
1. Skapa en DataSet(Common.xsd) fil.
2. Lägg till en DataAdapter i Common.xsd.
3. TableAdapter ConfigurationWizard öppnas och jag väljer min connection string.
4. I nästa steg väljer jag stored procedure och trycker nästa
5. Jag får nu möjlighet att välja en stored procedure för Select/Insert/Update/Delete.
6. Jag klickar på Insert dropdown och ser min stored procedure, men mär jag väljer denna(trycker på den) så stängs Wizarden ner och inget har skapats?
Värt att nämna är att jag kan välje storedproceduren på Select dropdownen och då kastas jag inte ut men å andra sidan verkar den inte kunna lista de parametrar som ska in?
Detta fungerar bra med MS SQL 2005, vad gör jag fel?Sv: mySQL connector.net fungerar inte med Stored Procedures?