Jag håller på att skapa ett aspscript som ska lägga till information i en accessdatabas men får det inte att fungera. Varför ligger den här tråden under MySQL när den gäller en Accessdatabas? förlåt mig det var en miss av mig att lägga den sqlforumet. Jag gick på det att jag hade problem med själva sqlfrågan och inte accessdatabasen. Vill ní att jag flyttar frågan så gör jag givetsvis det. Att lägga den i ett SQL-forum behöver inte vara fel, men i MySQL-forumet hör tråden inte hemma. Vet du inte vad MySQL är? Hej Per Får inte databasen att fungera
Jag har följande kod
<%
Dim datum
Dim handelse
Dim text
datum = Request.Form("nydatum")
handelse = Request.Form("nyhandelse")
text = Request.Form("text")
Dim Connect
Dim sqlfraga
Dim recset
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DSN=d17887_kisatk;Password=npkw3975"
sqlfraga="INSERT INTO aktuellt (datum, händelse, anmärkning) VALUES (" & datum & "," & handelse & "," & text & ")"
Set recset = Connect.Execute(sqlfraga)
Set recset = nothing
rescset.Close
Set Connect = Nothing
Connect.close
%>
och får följande felmeddelande. Kan någon hjälpa vore jag tacksam,
Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x80004005)
SQLState: 37000 Native Error Code: -3502 [DataDirect][ODBC SequeLink driver][ODBC Socket][Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.
/kisatk/uppdat/aktadd.asp, line 23
Sv: Får inte databasen att fungera
Sv:Får inte databasen att fungera
Patrik Sv: Får inte databasen att fungera
Sv:Får inte databasen att fungera
Jodå jag vet vad mysql är och jag ber en en gång om ursäkt att jag inte tänkte mig för när jag la ut min tråd. Det jag hakade upp mig på när jag la ut tråden var att jag verkar ha något fel i själva sqldele, men jag hittar inte felet.
Hur som helst så stängde jag tråden här i mysql och la den i access istället.
MVH Patrik