Hej, körde följande SQLsats mot en mysql4.X db. Funkar klockrent. När jag kör den mot en mysql 5.x får jag följande fel: Du ser ut att ha fel ordning på INNER JOINS och ON. Ok, men kör jag den i mysql 4.x funkar den (testade nyss). Har de ändrat något vitalt i 5.X? Möjligt att något är ändrat, men såhär borde det se ut: Den Sql satsen funkade. konstigt att min tidigare funkade med 4.x med EXAKT samma resultat, trots att den verkar felaktig.Fel i sqlsats vid upgrade från 4.x till 5.x
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ON items.ItemID = item_reviews.ItemID WHERE reviews.Approved=0' at line 1
sql:en
<code>
SELECT reviews.*, items.ItemName FROM items INNER JOIN reviews INNER JOIN item_reviews ON reviews.ReviewID = item_reviews.ReviewID ON items.ItemID = item_reviews.ItemID WHERE reviews.Approved=?approved;
</code>
not: ?approved= 0 eller 1Sv: Fel i sqlsats vid upgrade från 4.x till 5.x
Ser även ut att saknas ett ON villkor för reviews?
/P-ESv:Fel i sqlsats vid upgrade från 4.x till 5.x
Sv: Fel i sqlsats vid upgrade från 4.x till 5.x
SELECT reviews.*, items.ItemName FROM items INNER JOIN item_reviews ON items.ItemID = item_reviews.ItemID INNER JOIN reviews ON item_reviews.ReviewID = reviews.ReviewID WHERE reviews.Approved=?approved;
/JohanSv:Fel i sqlsats vid upgrade från 4.x till 5.x
Tack för hjälpen.